dinsdag 18 juni 2013

Zelf een slowcooker met timer maken

Ik ben helaas geen miljonair. Heel erg balen natuurlijk, maar ik denk dat de meeste mensen dat niet zijn.
Gelukkig kun je door slimme trucjes veel dingen zelf maken voor een fractie van de prijs.
Al een paar maanden ben ik zielsgelukkig met mijn slowcooker. Gewoon een simpel gevalletje , groot genoeg voor 2 of 3 personen en (niet geheel onbelangrijk) ook niet heel duur in aanschaf.
Toch is het me al een paar keer overkomen dat ik niet op tijd de slowcooker aan heb gezet en ik 's avonds dan tegen mijn vriend moest zeggen dat we een paar uur later gingen eten. Of dat je weg moet en de slowcooker moet pas een uur later worden aangezet.
Ook was het eigenlijk onmogelijk om ontbijtjes te maken in de slowcooker, want om nou midden in de nacht uit m'n bed te gaan om dat ding aan te zetten.... Nee dank je.

Vanaf nu kan ik dat gelukkig wel en ook het op tijd aanzetten van de slowcooker is vanaf nu geen probleem meer. En de oplossing is eigenlijk heel simpel.
Ik heb voor 3,50 euro een timer gekocht (zo'n ding dat je ook wel op je lamp aansluit als je op vakantie gaat zodat toch 's avonds het licht aan gaat) en deze heb ik aangesloten op de slowcooker.
Moet ik 's morgens om 8 uur weg en wil ik om 18 uur eten, dan kan de slowcooker om 10 uur aanspringen om toch 8 uur kooktijd te hebben. Hetzelfde met het ontbijt. Hij springt gewoon 's nachts vanzelf aan als je hem goed programmeert natuurlijk.

Hetzelfde geld voor het uitzetten van de slowcooker. Vergeet je de tijd of ben je later thuis. Door de timer springt de slowcooker vanzelf weer uit. En door de warmte die al in de pot zit is je eten ook een uur later gewoon nog warm.

Ik ben er zelf in elk geval helemaal happy mee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten