dinsdag 26 februari 2013

Een goedkopere tank

Het komt niet vaak voor dat ik echt enthousiast word van een app, maar deze mag toch wel even in de aandacht.
De brandstofprijzen stijgen op het moment weer sneller dan je boe of bah kan zeggen. Voor mij betekend dit continue kijken waar de brandstofprijzen het laagste liggen. Dit deed ik altijd onderweg naar afspraken en dergelijke, maar dan loop je het koopje nog wel eens mis.
Op een tank benzine lijkt 1 of 2 cent minder per liter niet veel, maar als je uiteindelijk al die centen optelt word het een flink bedrag.

Een tijdje geleden hoorde ik van een app die alle benzine/diesel/lpg prijzen en andere informatie met betrekking tot tanken. En dat helemaal gratis!
In dat opzicht ben ik misschien een echt Hollander, want hoe minder iets kost hoe liever ik het uit wil proberen.
Anyways, de app waar ik het over heb is de 'benzine jip'.
Op dit moment is het landelijke niveau voor euro 95 (wat onze auto nodig heeft) 1,86 euro per liter! Volgens mij heeft de prijs nog niet eerder zo hoog gestaan. Gisteren zag ik helaas toch dat onze tank wel er leeg begon te raken en ik moest dus tanken. Mijn vondst gisteren via de app was een tankstation waar ik voor 1.73 euro kon tanken. Hallo, dat scheelt 13 cent per liter!
Uiteindelijk betaalde ik voor mijn 28 liter dus 48,44 euro in plaats van 52,08. Dat scheelt toch maar even 3.64 euro.
Mooi verdient toch!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten